sobota, 28 stycznia 2017

Dziadek i babcia - srebro na głowie i złoto w sercu

Hej! Jak pewnie wiecie dokładnie tydzień temu był dzień babci, a dzień później dzień dziadka. Warto wtedy odwiedzić ich, porozmawiać i wręczyć symboliczny prezent. Niektórzy niestety musieli już pożegnać się ze swoimi dziadkami. Ja jednych dziadków wogóle nie poznałam, jednak odwiedzam ich minimum raz  miesiącu na ich grobie. Tak samo było w sobotę. Razem z rodzeństwem pojechaliśmy zapalić symbolicznego znicza, pomodlić się i włożyć kwiaty do wazonu. W duchu wierzę, że kiedyś jeszcze ich poznam, nie tylko z opowieści. Babcia i dziadek ze strony mamy mieszkają z nami dlatego daleko iść nie musiałam. W tym roku wraz z siostrą, bratem, kuzynem i kuzynką postanowiliśmy zabrać ich na kolację. Nigdy wcześniej nie robiliśmy takiego prezentu dlatego mały stresik był przed tym jak to wypali, ale było super. Podczas kolacji uśmiałam się jak nigdy. Babcia i dziadek opowiadali nam o swoim dzieciństwie, podbojach miłosnych w szkole, a także o śmiesznych sytuacjach które im się wydarzyły. Dzięki tej kolacji jeszcze więcej się o nich dowiedzieliśmy. Nie tylko o nich, ale również o naszych mamach w młodości. Mój dziadek nie ma jednej nogi- nosi protezę i nie zapomniał przytoczyć sytuacji gdzie miałam około 5 lat i zabierałam mu kule. Babcia bardzo dobrze pamiętała gdy w wieku również około 5 lat przychodziłam do ich pokoju w szpilkach mamy, z torebką i kilkoma lalkami podawając się za panią z Paryża. Wtedy babcia zawsze robiła mi herbatkę, a na stół kładła ciasteczka (wydaje mi się, że przychodziłam tam dla tych ciastek). Bardzo lubiłam kiedy babcia i dziadek bawili się ze mną. Przez długi czas rytuałem wspólnym z babcią było granie w warcaby i chińczyka. Bardzo cieszyłam się kiedy przychodził ten moment. Mimo, że dziadek opowiadał historyjki, które już mnóstwo razy słyszeliśmy kolację i cały wieczór zaliczamy do udanych.
Ważne jest aby pamiętać o babciach i o dziadkach nie tylko ten jeden raz w roku. Naszym babciom i dziadkom będzie na prawdę miło kiedy porozmawiamy i odwiedzimy ich także w inne dni. Ja z dziadkami rozmawiam codziennie. Nie zawsze jest to kilkugodzinna rozmowa, ale i tak na pewno się z tego cieszą.
W przyszłości chciałabym być dla moich wnuków taką samą babcią jaką jest dla mnie moja. Uśmiechnięta, radosna, szalona i zawsze skora do pomocy.

Przy okazji chciałabym podzielić się z wami stroną która pomoże wam wybrać prezent dla każdego na każdą okazję Wyjątkowy Prezent, a także zniżkami Kody rabatowe Wyjątkowy Prezent.



A wy pamiętacie o swoich dziadkach nie tylko ten jeden raz w roku? Co podarowaliście im z okazji ich święta? Podzielcie się jakąś historyjką związaną z nimi :)

  ❤❤❤

2 komentarze:

  1. Super, że zrobiliście taki prezent. Musiało być bardzo miło :) Słuchanie historii z dawnych lat zawsze jest ciekawe i można by tak siedzieć godzinami. Ja niestety nie mam już żadnego z dziadków. Fajnie czytało się tego posta. Widać, że się świetnie bawiłaś. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com
    curiousthingsm8.blogspot.com - blog kolegi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że babci i dziadkowi się podobało ;) Przykro mi, że nie masz już żadnego, jednak czasami tak po prostu już jest :( Również pozdrawiam :)

      Usuń